Κυριακή, 24 Απριλίου 2016

Ένας δρόμος Γολγοθάς για την Γορτυνία & τους Γορτύνιους

Ένας δρόμος Γολγοθάς για την Γορτυνία & του Γορτύνιους
Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας

Προς τον κ. Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.
    
                                              Επερώτηση
του περιφερειακού συμβούλου Παναγιώτη (Τάκη) Γατσόπουλου, Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.
   -Λαγκάδια-Λευκοχώρι:Ο «Γολγοθάς» των Γορτυνίων..
και τα «εξασφαλισμένα» .…από το 2012 ...72.000.000 €..
      -Ε.Ο.!!!!!! Τρίπολης-Πύργου. Μένουμε Ευρώπη ;;;;
         Στα κλειστά συρτάρια Περιφερειών και Υπουργείων αλλά στο νου και την καρδιά όλων των σχεδόν των Πελοποννησίων, ιδίως βέβαια της Αρκαδίας και της Ηλείας βρίσκεται η περιβόητη οδική σύνδεση Τρίπολης-Πύργου, η οδός  Ε-74. Ξεκινά από τα ανατολικά την Τρίπολη αλλά και συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και διασχίζοντας το κεντρικό τμήμα της Πελοποννήσου κατευθύνεται προς τα δυτικά, διερχόμενη διαδοχικά από το Κάψια, το Λεβίδι, τη Βλαχέρνα, παρακάμπτει τη Βυτίνα, συνεχίζει διερχόμενη από την Καρκαλού, το Καλονέρι, τα Λαγκάδια το Λευκοχώρι, το Σταυροδρόμι, το Καλλιάνι, το Τουμπίτσι, το Δωδεκάμετρο,  τη Δάφνη, το Λιβαδάκι, την πολύ στενή παμπάλαια γέφυρα του Ερύμανθου, όπου και το όριο Ηλείας-Αρκαδίας, το Βασιλάκι, το Λούβρο, τη Λιναριά και τέλος διατρέχοντας την περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας την οποία και παρακάμπτει συνδέεται με την Ολυμπία Οδό και καταλήγει στον Πύργο.
Η διάνοιξη της οδού αυτής άρχισε από το ανατολικό τμήμα της, στα μέσα!!!! του 20ου αιώνα.Το τέλος της δεκαετίας του 1980 και αρχές δεκαετίας 1990 ολοκληρώθηκε το τμήμα της από Τρίπολη μέχρι σχεδόν την είσοδο Λαγκαδίων, με μοναδική παράκαμψή της αυτήν της Βυτίνας, ενώ παράλληλα διαπλατύνθηκε και τμήμα της από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Μετά το 1999 διαπλατύνθηκε μεταξύ του Λευκοχωρίου και του Κόμβου Ηραίας, εξαιρέθηκαν όμως τμήματά  της στους μεγάλους οικισμούς Καλλιάνι και Σταυροδρόμι, έτσι ώστε η διαπλάτυνση αυτή αν και σημαντική περιορίσθηκε με συνακόλουθη περιορισμένη ωφέλεια χρόνου ενώ δεν αύξησε ανάλογα και την  οδική ασφάλεια λόγω των πιο πάνω κυρίως κατοικημένων περιοχών. Το 2004  τέλος με την παράκαμψη της Αρχαίας Ολυμπίας ολοκληρώθηκε οποιαδήποτε σοβαρή παρέμβαση στον οδικό αυτό άξονα.
Έτσι παρά τις απίστευτα αυξημένες δυνατότητες που κατέκτησε η τεχνολογία στον τομέα της οδοποιίας τα τελευταία 40 τουλάχιστον χρόνια, ο οδικός αυτός άξονας παραμένει ημιτελής, κολλημένος σε τέσσερα  τουλάχιστον βασικά τμήματά του στο 1930 καθώς δεν έφτασε εδώ ούτε ένα ευρώ κατασκευής από τον πακτωλό Ευρωπαϊκών και μη χρημάτων που διαχειρίσθηκαν τα τελευταία 35 χρόνια οι κυβερνήσεις μας με σημαντική μάλιστα Ηλειακή αλλά κυρίως Αρκαδική εκπροσώπηση. Παρουσιάζει έτσι στα τμήματα αυτά λόγω στενότητας και συνεχών στροφών επικινδυνότητα διέλευσης τέτοια που επιβάλλει ελάχιστη ταχύτητα κίνησης και αναδεικνύει ως ψευδεπίγραφο και παραπλανητικό ακόμη και τον ηχηρό τίτλο Εθνική Οδός, καθώς αυτή είναι στο σύνολό της ελάχιστης κυκλοφοριακής ικανότητας, ασύμφορη και τελικά αδιάβατη. Τα τμήματα αυτά είναι: α)κόμβος Ηραίας (Γέφυρα Μπερτσιάς)-Ερύμανθος που καταλήγει στη στενή παμπάλαια γέφυρα, β)το συνεχόμενο  δυτικά στην Ηλεία εντελώς εγκαταλελειμμένο (βλ. και πρόσφατο δημοσίευμα της εφ. «Γορτυνίας»), γ)το οδεύον μέσα στο Σταυροδρόμι, και δ)κυρίως όλως και προεχόντως το τμήμα Αγία Παρασκευή Λαγκαδίων-Λευκοχώρι μήκους σήμερα 15 χ.λ.μ περίπου που δίκαια έχει χαρακτηρισθεί ως ο Γολγοθάς των Γορτυνίων.  
Το τμήμα αυτό της οδού ελάχιστου πλάτους, οριακού για την ταυτόχρονη διέλευση δύο αυτοκινήτων που γίνεται απαγορευτικό (4μ.!!) σε κάποια σημεία του, διέρχεται μέσα από τις στενωπούς των οικισμών Λαγκαδίων και Λευκοχωρίου και κινείται σε μεγάλο μέρος του οφιωδώς με αλλεπάλληλες επικίνδυνες στροφές πάνω από το φαράγγι του Τουθόα ποταμού που χάσκει τρομακτικά από κάτω σε δυσθεώρητο βάθος, έτσι ώστε η ασφαλής διάβασή του απαιτεί τουλάχιστον μισή ώρα!!!  Το σχεδόν απροσπέλαστο αυτό τμήμα διχοτομεί την Αρκαδία, απομακρύνει μια πολύ μεγάλη περιοχή της όχι μόνο από την πρωτεύουσα της και έδρα της Περιφέρειας αλλά και από τις υπόλοιπες Περιφερειακές ενότητες, καθιστώντας την έτσι, καθώς δεν μπορεί να προσβλέψει λόγω περιφερειακής υπαγωγής σε λύσεις από την όμορη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, εντελώς αποξενωμένη από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και σε συνδυασμό με τα προαναφερόμενα τμήματα απρόσιτη, σε ολοκληρωτικό κυριολεκτικά αποκλεισμό, ουσιαστικά εκτός ζωής.
Η παράκαμψη Βυτίνας που προηγήθηκε τη δεκαετία του 1980 αλλά και της Αρχαίας Ολυμπίας το 2004 και δεν είχε επίπτωση στην ανάπτυξή τους, ίσα-ίσα το αντίθετο, καθησύχασε και τις όποιες αντιδράσεις κυρίως Λαγκαδινών και τελικά μετά από προτάσεις επί προτάσεων χρόνων το 2010 σε σύσκεψη και των Νομαρχιών Αρκαδίας-Ηλείας και με απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αρκαδίας προκρίθηκε ως συμφερότερη οικονομικά η λύση της ευρείας Παράκαμψης των Λαγκαδίων, βόρεια του οικισμού, πλησίον των οικισμών Περδικονερίου και Γαλατά και του κάστρου της ΄Ακοβας  με κόμβους πρόσβασης μεταξύ άλλων προς όλους τους πλησιέστερους οικισμούς και προς τη λίμνη του Λάδωνα στα νερά της οποίας πνίγηκαν τα μισού σχεδόν αιώνα όνειρα αξιοποίησής της  …..που θα μπορούσαν έτσι ταυτόχρονα να αναδυθούν…….
Η Περιφερειακή Αρχή δια του κ. Περιφερειάρχη, πολιτευόμενου μάλιστα δεκαετίες νωρίτερα στην Αρκαδία, περιέλαβε και εκείνη όπως το σύνολο των Αρκάδων πολιτευομένων στις υποσχέσεις της το έργο, που όμως παραμένει μέχρι σήμερα ανεκπλήρωτο πάγκοινο αίτημα των Γορτυνίων και το οποίο ούτε καν αναφέρει πλέον… Περιορίζεται να εμφανίζει ως έργα Γορτυνίας τα στοιχειωδώς προ δεκαετιών αυτονόητα…. κομματάκια δρόμων που όμως και εκείνα δεν τελειώνουν .. κλεισίματα σε λακκούβες όταν πλέον έχουν σπάσει όλα τα διερχόμενα αυτοκίνητα…. ή τη συντήρηση ετοιμόρροπων γεφυριών, δηλαδή έργα επιπέδου Κοινότητας και όλα αυτά παρουσία πάντοτε παραγγελμένης κάμερας με παπαγαλάκια…...και φόντο ως «είθισται παλαιόθεν» ….μία μπουλντόζα……
Θεωρώ όμως ότι πλέον δεν συγχωρείται τόσων δεκαετιών εμπαιγμός ή ανικανότητα αν θέλετε επιεικέστερα  και καθένας μας θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του για το μέλλον του τόπου μας.
Από την πλευρά μου θεωρώ επιβεβλημένο καθήκον μου και στοιχειωδώς οφειλόμενο χρέος στους συμπατριώτες μας εκείνους που εκεί έχασαν τη ζωή τους, σε εκείνους που πέθαναν στους δρόμους στην προσπάθειά τους να φθάσουν από την περιοχή αυτή της Γορτυνίας σε ένα νοσοκομείο αλλά και σε εκείνους τους ηρωικούς που επιμένουν να ζουν εκεί αγνοημένοι αλλά περήφανοι, την ανάδειξη πρώτιστα του ζητήματος της παράκαμψης των Λαγκαδίων-βραχνά και στεναγμό των Γορτυνίων,  που ως τέτοιο και επιτέλους απολύτως ώριμο αίτημα η Περιφερειακή Αρχή έχει χρέος άμεσα επιτέλους να επιλύσει.
Παράλληλα υποχρέωση μου είναι να  θέσω και την άμεση δρομολόγηση της ολοκλήρωσης συνολικά του οδικού άξονα Τρίπολης-Πύργου, που αποτελεί ντροπή για την Ευρώπη του 21ο αιώνα αλλά και θα ενώσει επιτέλους οριζόντια όλη την μία και ενιαία Πελοπόννησο και σε συνδυασμό με τους κάθετους άξονες που θα συνδέει θα αλλάξει εντελώς τη μοίρα της ως άρρηκτο οικονομικοκοινωνικό χώρο.  Με τα δεδομένα αυτά ερωτώ:
Κύριε Περιφερειάρχη:
Ποιες οι ενέργειές σας μετά την έγκριση το 2012 από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Έργου της Παράκαμψης Λαγκαδίων,  
με δεδομένες τις επανειλημμένες ρητές εξαγγελίες σας για «εξασφαλισμένη χρηματοδότησή του με 72.000.000€»,
αρχικά από το ΕΣΠΑ και τομεακό πρόγραμμα του ΥΠΟΜΕΔΙ με τις γενναίες χρηματοδοτήσεις που όμως έληξε και σας έφυγε…και
πρόσφατα....(στις 30 Οκτωβρίου 2014), κατευθείαν από τα Διευρωπαϊκά  Δίκτυα;  
Από ποια συγκεκριμένα στοιχεία, γιατί τα λόγια από καιρό περίσσεψαν, προκύπτει η «εξασφαλισμένη» με 72.000.000 € χρηματοδότηση του έργου της παράκαμψης και το σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του;
       Ποιες οι ενέργειές σας για τα υπόλοιπα τρία  τμήματα  της οδού;
                         Τρίπολη 22 Απριλίου 2016
                            Παναγιώτης (Τάκης) Γατσόπουλος
   
    Περιφερειακός σύμβουλος
Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου

Υ.Γ. Ενδεικτικό της διαχρονικής υποτίμησης των πολιτών της περιοχής από την Ελληνική Πολιτεία είναι το γεγονός ότι εκκρεμεί από το 1998 !!! η πληρωμή των αποζημιώσεων για την απαλλοτρίωση ……. πλέον των 200 ακινήτων που τότε καταλήφθηκαν για τη διαπλάτυνση του τμήματος  από την Περιφέρεια Πελοποννήσου της Ε.Ο «Λευκοχώρι-Κόμβος Ηραίας», στις περιοχές Δόξας, Τουμπιτσίου, Δωδεκάμετρου, Δάφνης Λειβαδακίου κ.λ.π.. Όπως διαπιστώθηκε πρόσφατα δεν υπήρχε ποτέ πίστωση για την απαλλοτρίωση!!!! που τώρα μόλις αναζητείται !!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: